دکتر بابک نیکومرام » جراحی زیبایی صورت » لیفت صورت » لیفت آندوسکوپیک پیشانی و شقیقه و مراحل آن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

لیفت آندوسکوپیک پیشانی و شقیقه و مراحل آن

لیفت آندوسکوپی پیشانی و شقیقه چگونه است؟ نتیجه آن چگونه است؟ آیا می دانید این این جراحی در چه مواقعی توصیه می شود؟ این اقدام به منظوری جوانسازی و زیبایی در ناحیه یک سوم بالایی صورت انجام می شود. اگر شما هم کاندید انجام این اقدام زیبایی هستید، لازم است همه موارد در ارتباط با آن علی الخصوص نحوه چگونگی آن را بدانید. آیا می دانید په کسانی کاندید انجام این جراحی زیبایی هستند؟ آیا این روش عوارض دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

لیفت صورت با اندوتاین

لیفت آندوسکوپی پیشانی و شقیقه چگونه انجام می شود؟

این اقدام تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام خواهد شد. جراح با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگری وارد می‌شود، بافت‌های پیشانی را بلند می‌کند و با بخیه‌ها، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر آن‌ها را در جای خود می‌چسباند. امروزه این تکنیک تنها شامل ایجاد برش های کوچک در ناحیحه پیشانی می شود. درواقع برش های لازم در ناحیه سر فرد ردر خط رویش مو ایجاد خواهد شد. به این ترتیب لیفت پیشانی و شقیقه انجام می شود. مراحل این جراحی مطابق موارد زیر است:

  • در مرحله اول بیهوشی انجام می شود. همچنین این اقدام ممکن است با بی حسی موضعی برای شما انجام شود.
  • در مرحله بعد برش های کوچک در ناحیه شقیقه و یا بخش های بالایی پیشانی شما ایجاد می شود. اغلب این برش در ناحیه خط رویش مو ایجاد می شود.
  • آندوسکوپ که یک دوربین کوچک است، از طریق این برش ها وارد می شود و اطلاعات دقیقی در اختیار جراح قرار می دهد.
  • سپس بعد از ایجاد تغییرات لازم پوست شما بخیه می خورد.
لیفت آندوسکوپی شقیقه

خیلی از افراد نگران ایجاد برش هایی ک در ناحیه پیشانی آن ها ایجاد شده، هستند. این برش ها کوچک است و جایی بخیه بعد از جراحی باقی نمی ماند. بنابراین از بابت این موضوع خیالتان راحت باشد.

چه کسانی کاندید استفاده از روش لیفت آندوسکوپی پیشانی هستند؟

لیفت آندوسکوپی پیشانی و شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟ در ابتدا لازم است بگوییم هر فرد با مراجعه به متخصص می تواند بهترین روش جوانسازی را انتخاب کند. اگر قصد دارید از این روش برای جوانسازی استفاده کنید، بدانید این روش مناسب افراد زیر است:

  • افرادی که به دنیال یک روش بلند مدت برای از بین رفتن چین و چروک های ناحیه پیشانی خود می گردند.
  • افرادی که در اثر مواردی از جمله افزایش سن دارای افتادگی و چین و چروک در ناحیه بالای ابرو و پیشانی و همچنین شقیقه خود هستند
  • افرادی که به دنیال جوانسازی سدر ناحیه پیشانی خود هستند
  • افرادی که دچار افتادگی ابرو و کاهش میدان دید به دلیل افتادگی پلک هستند

اصلی ترین مزایای این روش، این است همه چین و چرک های ناحیه پیشانی را از بین خواهد برد. همچنین یک روش طولانی مدت به نسبت مواردی از جمله ترریق بوتاکس به صورت، به حساب می آید و نتیجه آن تا مدت ها بعد از اینکه دوباره ناحیه پیشانی تحت تاثیر موارد طبیعی قرار بگیرد، باقی خواهد ماند.

بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی پیشانی و شقیقه …

بعد از جراحی لیفت آندووسکوپی پیشانی چه احساسی خواهید داشت؟ بعد از این جراحی نتایج بلافاصله نمایان می شود. اما شما شاهد عوارض کوتاه مدتی نظیر تورم در ناحیه پلک بالا و کبودی نیز خواهد بود. این عوارض کوتاه مدت به سرعت از بین خواهد رفت. شما بعد از جراحی احتمالا دردی متوسط تا خفیف را تجربه می کنید. به همین دلیل داروهای بعد از عمل عموما شامل مسکن ها خوراکی نیز خواهد شد. پرشک بعد از جراحی شما را تحت نظر قرار می دهد و علائم شما را بررسی خواهد کرد. عموما تا روز بعد از جراحی عوارض کوتاه مدت آن نیز نظیر سردرد رو به بهبودی خواهد رفت. در صورت تجربه درد شدید و یا هرگونه علائم دور از انتطار سریعا با پزشک خود ارتباط بگیرید.

در صورتی که جراحی شما تحت بیهوشی انجام شود، تا چند ساعت بعد از آن احتمالا عوارض بیهوشی نظیر حالت تهو و سردرد را تجربه خواهید کرد.

این یک اقدام زیبایی کم خطر برای از بین بردن چین و چروک های ناحیه پیشانی است و در صورتی که تحت نظر فوق تخصص پوست و مو در تهران انجام شود، احتمال ایجاد عوارض جانبی طولانی مدت نزدیک به صفرخواهد بود.

آیا لیفت آندوسکوپی پیشانی شامل اقدامات قبل از جراحی می شود؟

از آنجایی که این یک اقدام جراحی برای زیباسازی ناحیه پیشانی است، لازم است مراقبت هایی را انجام دهید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • اگر داروهای خاص مصرف می کنید، حتما پزشک خود را درجریان بگذارید چرا که لازم است از داروهایی نظیر آسپرین قبل از جراحی اجتناب کنید.
  • اگر جراحی شما تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، لازم است ناشتا باشید.
  • حتما با یکی از بستگان خود هماهنگ کنید که بعد از جراحی همراهتان باشد.

دکتر مسعود راستکاری

دکتر بابک نیکومرام

جراح پلاستیک، ترمیمی و سوختگی

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران (ISPAS)

مقالات مرتبط
بلفاروپلاستی پلک تحتانی

بلفاروپلاستی پلک تحتانی

بلفاروپلاستی یکی از روش های زیبایی پلک است بلفاروپلاستی پلک تحتانی یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌های تحتانی یا پلک‌های پایینی استفاده می‌شود. این عمل جراحی به منظور کاهش چین و...

جراحی لیفت آندوسکوپی صورت

جراحی لیفت آندوسکوپی صورت

جراحی لیفت آندوسکوپی صورت یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر صورت و کاهش علائم ناهنجاری های پوست از جمله چین و چروک که معمولا در اثر افزایش سن ایجاد می شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این...

لیفت اندوسکوپی گونه

لیفت اندوسکوپی گونه

لیفت آندوسکوپیک گونه چه مزایایی دارد؟ در ارتباط با لیفت آندوسکوپی گونه و نحوه انجام آن چه می دانید؟ این یک روش زیبایی است که در جهت اصلاح ناحیه گونه انجام می شود. اگر میخواهید یک اقدام بلند مدت برای...

راهنمای کامل لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی+فیلم

راهنمای کامل لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی+فیلم

لیفت آندوسکوپیک ابرو که به عنوان لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی نیز شناخته می شود، روشی محبوب برای جوانسازی پیشانی و ابرو در بیمارانی است که می خواهند علائم پیری را اصلاح کنند. تغییر موقعیت ابرو...

دیدگاه های شما

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *